איך לעשות אופטימיזציה לחשבון הלינקדאין שלכם?
בעולם ה-AI ישנו מושג מרתק שנקרא ״בעיית המסגרת״ שמתעוררת כאשר מערכת מבוססת AI צריכה לקבוע מה נשאר ללא שינוי כאשר מתבצעת פעולה כלשהי.
דמיינו שפינקתם את עצמכם ברובוט שיפוצניק מבוסס AI מהדגם המשוכלל ביותר ואתם נעזרים בו כדי לשפץ את הדירה שלכם. הרובוט החרוץ מתחיל מיד בעבודה והמשימה הראשונה שלו היא להעביר בלוק ממקום אחד למקום אחר בחדר.
הרובוט חייב להבין שהמיקום של הבלוק השתנה, אבל במקביל, עליו להבין שכל שאר הפריטים בחדר, כמו שולחנות או כיסאות, נותרו במקומם ולא הושפעו מהזזת הבלוק.
בפועל, הבעיה מתבטאת בקושי לתכנת את הרובוט כך שיבין מה השתנה בעקבות פעולה שהוא ביצע, ומה נותר כפי שהיה.
למעשה זה אתגר עצום, מכיוון שהרובוט צריך להתמקד במידע החשוב, כלומר, בשינוי שחל, ולסנן את כל מה שנשאר ללא שינוי. אם הרובוט ינסה לבדוק כל פרט קטן לאחר כל פעולה שהוא מבצע, התהליך יהפוך למורכב ומסורבל בצורה בלתי נסבלת.
באופן כללי, הפתרון לבעיית המסגרת דורש איזון בין שינוי ליציבות ואלו שתי מילות מפתח בכל הקשור לעמוד הפרופיל שלכם ב-לינקדאין.
בדיוק באותו האופן שבו פעל הרובוט, גם כאשר אנחנו מבצעים אופטימיזציה לפרופיל שלנו, מפתחים קשרים חדשים ויוצרים תוכן, הסוד הוא להתמקד בשינויים שיש להם משמעות אמיתית, תוך שמירה על האלמנטים הקבועים שמגדירים את הזהות המקצועית שלנו.
כך למשל, כאשר אנחנו מעדכנים את הפרופיל שלנו, זה מאד מפתה לערוך את כל השדות ולשכתב אותם.
טעות! ⚠️
אז מה כן לעשות?
להלן מספר דוגמאות:
📌 איזור ה-Experience - אני בהחלט ממליץ להדגיש את הכישורים וההישגים האחרונים אבל לוודא שכוחות-העל והניסיון המקצועי שלכם נעוצים במקומם. אני נתקל מדי פעם באנשים שמחקו חלקים שלמים מהניסיון המקצועי שלהם (לדוגמא עקב הסבה) מבלי להבין שהניסיון הזה הוא חוליה חשובה בעמוד השדרה המקצועי שלהם.
📌 איזור ה-About - חשוב לעדכן את ה-About כדי לשקף את התפתחויות הקריירה האחרונות, אך חשוב לא פחות מכך לשמור על הנראטיב המקצועי שלכם, זה שמחבר את ניסיון העבר שלכם לשאיפות הנוכחיות.
📌 ניהול ה-Connections - התמקדו ביצירת קשרים שמוסיפים ערך למסע המקצועי שלכם ונסו להימנע מקיצורי דרך מפתים של הוספת קשרים בסיטונאות. הרשת המרכזית שלכם חייבת להישאר חזקה ומשמעותית.
📌 מעורבות עקבית - חשוב לשמר ולטפח את ה-Connections כך שיישארו אלמנטים “קבועים” בחיים המקצועיים שלכם. הפעילות העקבית שלכם, בין אם בתגובות או שיתוף תוכן, תבטיח שהקשרים האלו יישארו פעילים, ולא ישחקו עקב חוסר פעילות. בתקופות משבר, הקשרים האלה הם תעודת הביטוח שלכם.
📌 חתימה אישית - שתפו בתובנות מעניינות ונקודות מבט מקוריות על מגמות בתעשייה. הקול הייחודי שתיצרו יהיה האלמנט הקבוע בסיפור שלכם וכתיבה אותנטיות תבטיח שהזהות המקצועית שלכם תישאר עקבית, גם כאשר תחקרו נושאים ורעיונות חדשים.
בשורה התחתונה 👇
לצורך פתרון ״בעיית המסגרת״ נדרש איזון בין שינוי ויציבות. באופן דומה, הנראות והנוכחות שלכם בלינקדאין תהיה אופטימלית כאשר תשמרו על איזון בין הקפדה על עדכונים מחושבים לבין שמירה על מהות הזהות המקצועית שלכם.
תומר צוקר הוא VP Marketing של חברת D-ID ומומחה LinkedIn. https://tomerzuker.com/
Comments