Meiran Pachman
גיליון האקסל שהפך לקליפ משוגע: הקמפיין הגאוני של Spotify (שגם פיינליסט בקאן)
בשנה האחרונה יצא לי לעבוד על לא מעט פרוייקטים של b2b ולא סתם, אלא על הקשוחים שבהם, חברות שמתעסקות בניתוחי דאטה, כאלה שמוכרות שירותים דיגיטליים מורכבים ואפילו, חברה שמוכרת רטבים לשוק המוסדי. נשמע מצ׳עמם נכון? אבל גיליתי שהקלישאה נכונה ובסוף, גם בקמפיינים עסקיים כל מה שנדרש הוא למצוא רעיון שמגיע מתובנה צרכנית ולספר סיפור במקום לשלוח רשימת מכולת של היתרונות המוצריים שלך שאת זה אף אחד לא רוצה לשמוע.
הנה דוגמה לקמפיין b2b2 מעולה של ספוטיפיי שפונה למפרסמים, אלה שלכאורה מעניין אותם רק התוצאות כפי שמשתקפות באקסל. ובכן מסתבר שגם אותו אפשר להפוך לחגיגה וויזואלית צבעונית, מוסיקלית וסוחפת. הקמפיין החדש שלהם, "Spreadbeats", מראה לכל משווק ומנהל מותג בעולם שגיליונות אלקטרוניים הם הרבה יותר מסתם טבלאות משעממות.
מאחורי הקלעים של Spreadbeats
הסיפור מתחיל עם תא ירוק אנתרופומורפי בשם E7. תארו לעצמכם תא אקסל שמחליט שהגיע הזמן לזרוח ולרקוד. E7 מתחיל במסע על גיליונות מלאים ביצירות אמנות של ASCII ו-Unicode, כל זה בליווי מוזיקלי של "Shiver" מאת ג'ון סאמיט. המהלך הזה, שנעשה בשיתוף פעולה עם FCB New York ו-Uncharted, משתמש בפונקציות מובנות כדי לקודד סרטון מוזיקלי ישירות בתוך גיליון אלקטרוני. כן, קראתם נכון, גיליון אלקטרוני.
אבל ספוטיפיי לא הסתפקה במסר בידורי, היא שלחה ישירות ללקוחות את קובץ האקסל (מותאם אישית) עם כרטיסייה נוספת שכוללת תוכנית מדיה תפורה עבור כל חברה ובכך הפכה את האטרקציה החוויתית לאלמנט שיווקי ומכירתי.
מפסגות האקסל לטיטניום של קאן
לא רק ש-Spotify יצרו משהו ייחודי, הם גם עשו זאת עם סטייל שמרשים אפילו את השופטים בקאן. הקמפיין כבר נכנס לרשימת הטיטניום הקצרה של פרסי קאן לשנת 2024. קטגוריית הטיטניום בפסטיבל קאן מיועדת להכרה בקמפיינים פורצי דרך וחדשניים במיוחד, כאלה ששוברים את הגבולות המוכרים של הפרסום ומביאים רעיונות טריים ויצירתיים.
סיכום
קמפיין "Spreadbeats" של Spotify הוא דוגמה מובהקת לכך שיצירתיות יכולה להפוך כל דבר - אפילו גיליונות אקסל - לחוויה נפלאה. אז בפעם הבאה שאתם פותחים גיליון אלקטרוני, תזכרו ב-E7 ובמסיבת הריקודים שלו. מי יודע, אולי גם הגיליון שלכם יתחיל לרקוד!
Comments