top of page
  • Writer's pictureMeiran Pachman

הוויד של השכן ירוק יותר- הטריק הגאוני לפרסום קנאביס



בקנדה, כמו בארץ, יש רגולציה חמורה באשר לפרסום קנאביס ומותגים בתחום הזה נאלצים לחשוב "מחוץ לקופסה" כדי להגיע לקהל היעד שלהם. דוגמה בולטת לחשיבה חדשנית כזו מגיעה מ-Stok'd Cannabis, מותג קנדי שהצליח לעקוף בחוכמה את מגבלות הפרסום עבור חברות קנאביס עם קמפיין "Next to Stok'd" שלה.


האתגר

כאמור ,חוק הקנאביס הקנדי קובע מגבלות חמורות על פרסום קנאביס, ואוסר על הצגת מוצרים, רמיזה לגבי השפעות, תיאור של חנויות קנאביס מבפנים, ועוד. מגבלות דומות קיימות בפלטפורמות שיווק שונות, ברשתות החברתיות והמדיה החוצות, דבר שהופך את הקידום של מוצרי קנאביס לקשה להחריד.


הפתרון

Stok'd Cannabis, בשיתוף עם משרד הפרסום Angry Butterfly, המציאו קמפיין יצירתי בשם "Next to Stok'd". הקמפיין קידם בצורה יצירתית את העסקים השכנים לחנויות הקנאביס של הרשת, וכך משכו תשומת לב עקיפה ל-Stok'd.


פרסומת אחת, למשל, הציגה סלון ציפורניים בשם Nu Nail Beauty Spa, תוך שימוש בטרמינולוגיה הקשורה לקנאביס במטרה לעורר את סקרנותו של הצופה. הפרסומת מסיטה בעדינות את תשומת הלב לעבר Stok'd, וחושפת את רשת החנויות למריחואנה ככוכבת האמיתית של הקמפיין. פרסומות אחרות הציגו חנות ספרים ושירות חשמל, כשכל אחת מהן משלבת רמיזות ומשחקי מילים הקשורים לתרבות הקנאביס ועל הדרך שוזרים את Stok'd לתוך הנרטיב, באופן חכם.



ביצוע והשפעה

הקמפיין שודר במגוון ערוצים כולל פרסומות ממומנות, פרה-רולים וברדיו בשעות הערב, תוך יישום גישה של גיאו-טארגטינג כדי להבטיח שהוא יגיע לקהל מעל גיל 21. האסטרטגיה החדשנית לא רק שעמדה בתקנות הפרסום החמורות, אלא גם הצליחה לעבור את מסנני המדיה של פלטפורמות כמו מטא וגוגל, ולהגיע לקהל היעד המיועד מבלי להיחסם.


הצלחת קמפיין "Next to Stok'd" ממחישה את כוחה של היצירתיות בהתגברות על חסמים רגולטוריים. על ידי ניצול הקשרים בין Stok'd לבין העסקים השכנים לה, הקמפיין לא רק קידם את Stok'd Cannabis אלא גם הדגיש את רוח השיתוף הפעולה של קהילת העסקים המקומית.


מחשבות על יצירתיות וציות

קמפיין "Next to Stok'd" ממחיש כיצד מגבלות יכולות לעיתים להוביל לפתרונות החדשניים ביותר, והופכות מכשולים פוטנציאליים להזדמנויות ליצירת אסטרטגיות שיווק ייחודיות ומזכרות. יתרה מכך, הוא מדגיש את החשיבות של קהילה ושיתוף פעולה, ומוכיח שעסקים יכולים לשגשג יחד, אפילו בתנאים מגבילים.


Comentarios


bottom of page