המותג שלא מפחד לשבור את הטאבו
תאמינו או לא, יש דברים בעולם הזה שאפילו ב-2024 הם עדיין בגדר טאבו. כן, גם בעידן של מדיה חברתית ותשומת לב עולמית, יש עדיין נושאים שנשים מתביישות לדבר עליהם. ובראש הרשימה? הבריאות שלהן.
קמפיין חדש של Libresse - המותג שנקרא Bodyform בבריטניה - הולך ישר על הפער הזה, ומעלה על הבמה את כל הרגשות שאישה חווה כשאין לה מושג מה קורה בגוף שלה. בלבול, תסכול, כאב ובושה – כל אלה מוצגים במלוא הדרם, כי הגיע הזמן לדבר על זה.
"לעולם לא רק תקופה", הקמפיין המדובר של AMV BBDO, מנסה לשים את האצבע על הדיסוננס בין מה שמלמדים אותנו לבין מה שאנחנו באמת חוות. את יודעת, כמו הרגע הזה שאת חושבת לעצמך, "למה אף אחד לא אמר לי שזה יהיה ככה?" ובכן, הסרטון בן שתי הדקות בבימוי לוסי פורבס הידועה מעבודתה בסדרת הלהיט של נטפליקס, עושה בדיוק את זה, ועוד עם קומדיה מוקצנת וטכניקות קולנוע מעורבות, כדי להאיר באור משעשע את החוויה המוזרה של לחיות בגוף שאת לא באמת מכירה. עם פסקול דרמטי בהשראת מקהלה יוונית המבוצע על ידי נשים בלבד, הסרט מציג בהומור מצבים כמו מחזור ראשון, ריחות הפרשות בלתי צפויים, ניסיונות ללמוד איך להשתמש בטמפון, וכאבים שרופאים נוטים לפסול בקלות דעת. כי לפעמים הדרך הכי טובה להתמודד עם האמת הקשה היא פשוט לצחוק עליה.
וכאילו זה לא מספיק, הסרט משלב בין אמנות ויקטוריאנית לבין נשים מודרניות כדי להראות איך במשך מאות שנים, אף אחד לא ממש טרח להסביר לנשים מה קורה בגוף שלהן. מעניין, לא? הקמפיין הזה רוצה לגרום לנו לשאול, "מה באמת הייתי רוצה לדעת?" – והאמת? זה עובד.
המסר חזק, המציאות מצחיקה בצורה אבסורדית, והכול נעשה עם הרבה מודעות עצמית. כי הרי, אם לא נלמד לדבר על זה, איך נדע?
בסוף היום, הקמפיין הזה של Bodyform הוא לא רק על מכירת מוצרים – הוא על חינוך והבנה. להבין שאנחנו לא לבד בזה, להבין שאנחנו לא צריכות להתבייש לשאול. וזה אולי המסר הכי חזק כאן: תאמינו בגוף שלכן, כי הוא שלכם, והוא שווה את זה.
הקמפיין יצא בכמה מדיות כמו דיגיטל, סושיאל מדיה וטלוויזיה. בסך הכל, נורו למעלה מ-100 נכסים ייחודיים.
אם המותג Libresse נשמע לכם מוכר, זה כנראה בזכות קמפיינים פורצי דרך רבים שהשיק בעבר, שזכו לשבחים ואף בפרסים יוקרתיים. מדובר במותג שאינו חושש לשבור מוסכמות ולדחוף את הגבולות בכל הקשור לשיח על בריאות האישה.
למשל, "Blood Normal" (2017), היה הקמפיין הראשון שהציג דם וסת אדום בפרסומת – מהלך שהתקבל כהתגרות במוסכמות ותפיסות קיימות. הקמפיין לא רק שגרר תשומת לב רחבה, אלא גם זכה בפרסים רבים, כולל פרס Grand Prix בקטגוריית Glass בפסטיבל קאן, המוקדש לקמפיינים שמקדמים שוויון מגדרי.
קמפיין נוסף שזכה לשבחים הוא "Viva La Vulva" (2018), חגיגה צבעונית ויצירתית של גוף האישה, במיוחד של הפות, עם מגוון חפצים שמדמים את איבר המין הנשי בצורה אמנותית ומרגשת. הקמפיין הזה זכה בפרס Grand Prix בפסטיבל קאן בקטגוריית Health & Wellness, והוא נחשב לאחד הקמפיינים המשפיעים ביותר בשנים האחרונות בתחום בריאות האישה.
כמובן, קמפיין"Womb Stories" (2020) קמפיין רגיש ומורכב המתאר את כל שלבי החיים של הרחם, כולל וסת, הריון, הפלות וגיל המעבר, זכה גם הוא בפרסים יוקרתיים, ביניהם Gold Lion בפסטיבל קאן. הקמפיין הצליח לגעת במיליוני נשים ברחבי העולם בזכות האותנטיות והאומץ שבסיפוריו.
והיו עוד קמפיינים אמיצים ומדוברים. זה מותג שבהחלט שווה לחפש ברשת וביוטיוב.
Comments