!-- Google Tag Manager -->
top of page
  • Writer's pictureארז רובינשטיין

ה-Ai מגיע לסופרבול, וזה מצחיק






זה היה די צפוי שהשנה, הבינה המלאכותית תתפוס מקום של כבוד בפרסומות הסופרבול.

מסתבר שהמיניונים, הדבילים הצהובים הקטנים, הם אלו שעומדים מאחורי כל התמונות ההזויות שהבינה מג׳נרטת מדי פעם:



באופן די חריג, הפרסומת שוחררה רק מספר שעות לפני שידורה במקבץ הפרסומות היקר בעולם, וזאת במגמה הפוכה לשנים האחרונות, כשכולם מנסים לרכוב על ההייפ כבר כמה שבועות לפני השידור, במטרה לצבור כמה שיותר חשיפה ואהדה לקראת כל כתבות ה-״טופ 10 הפרסומות של הסופרבול השנה״. בכל מקרה, זו לטעמי הפרסומת הכי מוצלחת ברשימה.

קוקה-קולה מצטרפת לחגיגה עם פרסומת למשקה בודי-ארמור שהוא המשקה האמיתי, דה ריל דיל, אל מול העולם המלאכותי. המראות המוזרים שהם מייצרים עם הבינה הם מעט לא נעימים ואף מיושנים ואם המניונים צחקו על עצמם, בודי-ארמור לקח את עצמו מעט יותר מדי ברצינות. אמיתי? מאכזב, אבל אולי זה רק כי אני חובב בינה מלאכותית. וגם הקונספט, איך לומר, שחוק מאד.



מיקרוסופט ממשיכה לבסס את העליונות שלה בתחום ה-Ai, בזכות שיתוף הפעולה העמוק עם חברת OpenAi, ומפרסמת את קופיילוט, החבר Ai החדש של הדור הצעיר, גם באפליקציה. פרסומת קצבית, צעירה, מצולמת יפה ומלאה בכלים ויכולות, אבל מצטער, זו לא פרסומת מספיק מעניינת בשביל הסופרבול. מצד שני, מה זה פרסומת של 60 שניות (בעלות 7 מיליון דולר ל-30 שניות) לחברה שכבר השקיעה 11 מיליארד דולר ב-OpenAi ומאז המנייה שלה טסה מעלה מעלה מעלה.



גוגל לעומת זאת מצליחה לרגש מעט עם פרסומת למצלמה של הסמארטפון שלה, הפיקסל 8 החדש, אשר מסייעת לכבדי ראייה לצלם סלפי בעזרת טכנולוגיית Guided Frame. היה לה בברייק פרסומת נוספת שבה היא עוקצת את אייפוון שרק נראה יפה אבל אין לו את יכולות ה-Ai המתקדמות שיש לפיקסל. מצד שני, בשנה האחרונה גוגל הוכיחו פעם אחר פעם שהפרסומות שלהם אולי מוצלחות, אבל כלי ה-Ai שלהם מאכזבים.





ובפינת הביזאר, פרסומת לדאריל הפטיש, המייצג משרד עורכי דין לתביעות נזיקין. זה מזכיר את הפרסומות קאלט של סול גודמן בסדרה ״שובר שורות״ ואני עד עכשיו לא בטוח אם זו פרסומת אמיתית לסופרבול או טייק-אוף שרוכב על ההייפ ומקדם את עצמו בחוכמה עם מילות החיפוש הנכונות. בכל מקרה, זה מבדר ומלא ברפרנסים ל-Ai, כולל שימוש בתוכנה של וונדר סטודיו (החייזר והרובוטים) שאני כה מחבב.



לסיכום, חבר׳ה, Ai זה לא המטרה, אלא אמצעי, וכרגע זה ממש לא אמצעי מוצלח לפרסומת סופרבול. אז לא חייבים בכח, יש?

94 views
bottom of page