top of page
  • Writer's pictureארז רובינשטיין

קלוד 3.5: הנשק הסודי החדש של אנשי השיווק והפרסום



קלוד, הצ׳ט בוט הכי מוצלח בעברית, ויריב ראוי לצ׳ט ג׳יפיטי, הוציאו את קלוד סונט 3.5, שדרוג מטורף שמנצח את ChatGPT4o כמעט בכל תחום, והם משחררים את זה לכולם, בחינם!!!


אז נכון, צ׳ט ג׳יפיטי הוא מולטימודל המאפשר ליצור תמונות ולהבין וידאו בלייב (פיצ׳ר שטרם שוחרר) אך בכל היכולות שלו כמודל שפה, קלוד מפציץ ומרשים בכל קנה מידה. והחדשות העוד יותר טובות - הוא ממש ממש מעולה בעברית, כולל יכולת לכתוב בחרוזים בעברית ברמה לא רעה (משימה מאד מורכבת למודל שפה).


קלוד יודע לזהות תמונות ולתאר אותן, לנתח קבצים, לסכם תכנים, לחלץ טקסט מתמונה ולכתוב טקסט על פי דף עם טקסט שנכתב בכתב יד, להבין נוסחאות מורכבות במתמטיקה, ליצור קוד (פרונט-אנד) של עמודי אינטרנט מצילום מסך, להציע מתכון מתמונה של מוצרי מזון, לתת הצעות לשדרוג עיצוב פנים מתמונה ועוד... והכל כאמור ברמה הכי גבוהה שיש, ובחינם. אם תרצו לקבל יותר פקודות ביום, תצטרכו לשדרג לגירסת קלוד פרו בתשלום. אני מאד ממליץ לבדוק את הכלי.


חברת אנת׳רופיק שהוציאה את קלוד נוסדה ע״י מהנדסים שעזבו את חברת OpenAi כדי לפתח מודל יותר בטיחותי לאנושות, כך שהם מקבלים גם נקודות על מוסריות. יש עוד פיצ׳ר חדש ומעניין שנקרא ״ארטיפקטס״ שפותח חלונית לצד חלון הצ׳ט והוא למעשה איזור עבודה דינמי המאפשר לראות, לערוך ולבנות בזמן אמת על היצירות של קלוד, באופן המאפשר להטמיע את התוכן שנוצר ב-Ai באופן חלק בתהליכי העבודה. זה משפט שתרגמתי מהאתר של קלוד, וזה נשמע מעט סינית, אז אני מבטיח להמשיך ולחקור את הנושא ולחזור אליכם כשאבין יותר לעומק את המשמעות של זה. אבל בגדול, זה הופך מצ׳ט לסביבת עבודה שבה קלוד הוא החבר לצוות שלכם. אפשר להפעיל ולכבות את זה עם כפתור ה-artifacts.


בסרטון של מאט-ויד-פרו הוא מדגים את היכולות של קלוד. באיזור דקה 8:30 הוא מדגים יצירת משחק מחשב פשוט עם סרטן אדום מקפץ, הכל מפקודות טקסט פשוטות, ובזמן אמת רואים את הקוד והתוצרים בחלונית העבודה הצדדית - מאד מאד מרשים! בהמשך השנה הם ישחררו את קלוד 3.5 אופוס, הגירסה הכי מתקדמת של קלוד.



רוצים כמה דוגמאות רלוונטיות לעולם הפרסום והשיווק?

1.

הנה מה שביקשתי:

״התנהג כקופירייטר עטור פרסים עם 10 שנות ניסיון בהמצאת שמות למותגים. יש לי משקה בריאותי חדש שמכיל פירות וירקות. אני מחפש לו שם קליט, צעיר, אולי באנגלית פשוטה כדי לתת לזה תחושה של חו״ל, משהו שישדר את זה שזה בריא. תן לי 20 הצעות שונות״

והנה התשובה שלו:

״בהחלט, אשמח לסייע לך בהמצאת שמות למשקה הבריאותי החדש שלך. הנה 20 הצעות שונות שעונות על הקריטריונים שציינת:


VitaBlast

GreenGlow

FruitFusion

PureVibe

NatureZest

VeggiePop

FreshFix

VitalSip

GardenGulp

EarthNectar

JuicyBoost

PlantPower

VeggieMix

FruitFlare

GreenGusto

NaturalNectar

VitaVortex

EcoSip

FreshFuel

PurePress


כל אחד מהשמות הללו מנסה לשדר בריאות, רעננות, וטבעיות תוך שימוש באנגלית פשוטה. הם גם מכוונים לקהל צעיר ומודע לבריאות. האם תרצה שאסביר את הרעיון מאחורי כמה מהשמות הללו או שאציע רעיונות נוספים?״


הנה החידוד שביקשתי:

״עכשיו בחר את הכי מוצלח לטעמך וחבר לו סלוגן מתאים בעברית״


והנה התשובה שלו:

״מבין השמות שהצעתי, אני חושב שהשם המוצלח ביותר הוא:

VitaBlast

השם הזה מצליח לשלב כמה אלמנטים חשובים:


"Vita" מרמז על ויטמינים ובריאות.

"Blast" נותן תחושה של אנרגיה ועוצמה.

השם קצר, קליט וקל לזכירה.

הוא נשמע צעיר ודינמי.


עכשיו, הנה סלוגן מתאים בעברית:

"ויטהבלאסט - פיצוץ של בריאות בכל לגימה!"

הסלוגן הזה:


משלב את שם המותג.

משתמש במילה "פיצוץ" שמתכתבת עם "Blast" שבשם.

מדגיש את ההיבט הבריאותי של המשקה.

מרמז שכל לגימה מהמשקה היא משמעותית ועוצמתית.

קצר וקליט, קל לזכור ולשנן.


הסלוגן הזה יכול לעבוד היטב בפרסומות, על אריזות המוצר, ובקמפיינים שונים כדי לחזק את המיתוג של המשקה החדש שלך.״


הנה ההמשך של מה שביקשתי:

״האם תוכל לעזור לי לכתוב גאנט חודשי לאינסטגרם למותג החדש, עם השם והסלוגן שהצעת. תן לי לוז לחודש יולי 2023, כמה פעמים בשבוע אתה מציע להעלות תוכן, איזה סוג תוכן אתה מציע (תמונה, וידאו, רילז, סטורי), באיזו שעה (קהל יעד בני 25-40 ישראליים אוהבי בריאות) ותיאור מדויק של מה התוכן עצמו. תן לי את זה בטבלה״


והנה מה שקלוד ענה:

״בהחלט, אשמח לעזור לך בבניית גאנט חודשי לאינסטגרם עבור המותג החדש שלך, VitaBlast. אני ממליץ על 3-4 פוסטים בשבוע, עם דגש על תוכן מגוון שכולל תמונות, וידאו, רילז וסטוריז.

הנה טבלת גאנט לחודש יולי 2023 עבור VitaBlast:




הערות:

השעות נבחרו בהתחשב בקהל היעד (25-40) - בוקר מאוחר, צהריים, או ערב מוקדם כשאנשים בהפסקות או אחרי העבודה. התוכן מגוון ומשלב אלמנטים של חינוך, מעורבות קהל, והצגת המוצר בהקשרים שונים. יש דגש על אורח חיים בריא ופעיל, שמתאים לקהל היעד של אוהבי בריאות. הסטוריז והסקרים נועדו ליצור אינטראקציה עם העוקבים ולהגביר מעורבות. התוכן משלב את השם והסלוגן של המותג לאורך החודש לחיזוק המיתוג. האם תרצה שאפרט יותר על אחד הפוסטים או שאציע רעיונות נוספים?

״

* * *


חדשות Ai עם ארז רובינשטיין

248 views

Comments


bottom of page