top of page
  • Writer's pictureארז רובינשטיין

רגע מכונן - דוגמנית AI בהופעת בכורה בפרסומת ביפן



החברה אן בע"מ עוררה כותרות לאחר ששילבה דוגמנית שנוצרה באמצעות בינה מלאכותית בפרסומת טלוויזיה עבור משקה התה הירוק אוי אוצ'ה קטקין ריוקוצ'ה. השם לא באמת כזה חשוב, אבל הייתי חייב. אחרי כמה צפיות, ברור שהדוגמנית המופיעה שם אינה אדם אמיתי. עם זאת, יש לציין לטובה את כישורי העריכה של הצוות, כי הדוגמנית נראית די אמיתית ונראה שהם בהחלט השקיעו הרבה עבודה ה-15 שניות הללו.




הפרסומת הזו היא שלב נוסף בטרנד הידוע של משפיעניות וירטואליות. דוגמא אחת לכך היא קימוצ׳י, דמות פיקטיבית שיצר מעצב גרפי שפוטר מעבודתו. הוא הכין דוגמנית יפנית-צרפתיה סקסית ומרוויח כ-$350 בחודש מהעלאת תמונות עירום שלה באתר אונלי-פאנס. הבחור ששומר על אנונימיות מספר על הקשיים בתיפעול הדמות: ״אני משקיע זמן רב במחשבה על הלוקיישן והפוזה שלה. כשנגמרים לי רעיונות לתוכן, אני מתייעץ עם אשתי שלגמרי זורמת עם העניין.״ ברוכים הבאים לעולם הזוי של פייק בפרסומות וברשתות.


בראיון לביזניס אינסיידר סיפר שהוא מצא קהילת דיסקורד שמתעסקת בדיוק בתחום הזה. הוא גם מודה שההכנסה לא מספיק גבוהה כרגע, אבל הוא די התמכר לעניין של ״גידול״ דמות שהיא כמו תינוק עבורו: הוא נתן לה שם, תאריך לידה, אופי ומשקיע המון בבניית פרסונה שתהיה כמה שיותר אמיתית. ״זה מרגיש בדיוק כמו במשחק המחשב סימס.״ הוא מספר, ואני רק אוסיף שאני לא זוכר שבסימס אפשר היה למכור תמונות באונלי פאנס... וכאן אנחנו נכנסים לקטע הבעייתי של כל הסיפור הזה, והוא החפצת נשים וירטואליות שמן הסתם תגלוש להחפצת נשים אמיתיות.

לינק לאינסטגרם שלה (לא לילדים) bit.ly/kimochiai

90 views

Comments


bottom of page