top of page
  • Writer's pictureאורי נוה

המותג עם השם הכי מכוער בעולם

 



בעולם של דיבור תקין, הנמנע משימוש בכינויים פוגעניים, מחפצים, מסלילים וכו׳ , די נדיר לגלות משקה בפחית, שבניגוד למקובל בוחר למתג את עצמו בשם: Ugly.


 אגלי הוא משקה מוגז, מבוסס פירות וללא סוכר, במקור מאנגליה. בזמן ההשקה אגלי היה המשקה המוגז הראשון בשוק שהוא 100% טבעי וללא סוכר, אבל לא הראשון שצריך לשכנע את קהל היעד שלו באמינות המסרים שלו, ע״מ לחדור לשוק, כלומר להיתפס אוטנטי.מותגים רוצים להיות אוטנטים. הם מבקשים מאיתנו אמון והזדהות, אבל בו בזמן רוצים גם את הכסף שלנו...לכן קיים תמיד סוג של ניגוד אינטרסים וחשדנות ידועה מראש, איתה הרבה מותגים מתמודדים.ֿ הדרך והפתרון של Ugly Drinks מעניינים ואמיצים במיוחד.


זה מתחיל עם הדיסטרפשיין שבשם המותג בניגוד לכללים ולהיגיון, כבר בהתחלה, המותג מציג את עצמו כמכוער מה זה נותן לו? אוטנטיות והקשבהלמה שנאמין לו שהוא אוטנטי? כי הנה תראו, הוא קורא לעצמו מכוער...אין פה הצעה לדיבור וערכי מותג כמו: Integrity, Innovation, Sustainability, Wellness אלא החלטה הפוכה של לקיחת אומץ וחשיבה יצירתית (איך הייתי רוצה להיות זבוב על קיר חדר הישיבות כשהקונספט הוצג לראשונה) ומייד אחרי שעצרו אותנו והרוויחו את תשומת הלב שלנו, הדיסטרפשיין הופך לאג׳נדה:Ugly > The Ugly Truth

 

מהמקום הלא צפוי הזה Ugly Drinks מתחילה את הדיאלוג עם קהל היעד שלה.יש לה שפת מותג ואג׳נדה המאפשרות לה לדבר בצורה קלילה על מסרים די משעממים כמו: בריאות, הסכנה שבסוכר ועוד.היא עושה זאת דרך:

 

שפת מותג

לנראות המותג, יש כאן תפקיד חשוב. כזכור, אנחנו קודם רואים ואז קוראים ומבינים. שפת המותג נעזרת בכך ע״מ ליצור אנגייג׳מנט מהיר וחיובי. לגרום לנו להרגיש קירבה למותג חדש, עוד לפני שנבין שהשם שלו הוא Ugly.



בהקשר הזה מעניין להתמקד בלוגו. בנקודות המכירה נפגוש את הפחית, עליה מופיע הלוגו בגודל מקסימלי. כך שעל כתפי עיצוב האותיות היפהפה שלו, מונחת בעצם האחריות ליצור אצל הקונה חיבה מיידית למותג, ולשלוח יד אל פחית המשקה הלא צפוי הזה שקורא לעצמו מכוער.

נכון שמיתוג זה לא רק לוגו, אבל באיזשהו מקום הלוגו פה הוא תמצית המיתוג.

 




 

טקסט

את הבידול של Ugly והאג׳נדה של The Ugly Truth מדלוור קופי חכם שיודע להשמע אוטנטי. טקסט שמצליח ליצור חיבור ועניין אפילו למסרים רגולטורים כמו רשימת המרכיבים שמשקאות קלים מכילים, או לטקסט כזה של הצגה עצמית:

We are ugly.

And we're not going to sugarcoat it for you:

We're just a drink.

No unobtainable lifestyles.

No convertibles.

No ridiculous promises.

 

קצת מזכיר מחזות תאטרון בהם רק לליצן מותר להגיד את האמת המרה למלך




לסיכום, מה היה לנו?

1.    אומץ שמרוויח אוטנטיות: בחירת שם מותג שיש בו סיכון. דיסטרפשיין שהולך נגד החוקים, יוצא נגד עצמו ובכך מרוויח אוטנטיות למותג.

2.    מפרובוקציה לאג'נדה: Ugly > The Ugly Truthתרגום מיידי של הפרובוקציה לאג׳נדה, שעוזרת למותג להרוויח אמון למסרים שלו.

 

3.    שפה מיתוגית מדוייקת: מיתוג וויזואלי, שיוצר חיבור חיובי מיידי עם קהלי היעד. מיתוג טקסטואלי שמדבר בצורה אוטנטית עם הומור.

 

 






 

 

120 views

Comments


bottom of page