top of page

האם רוב תקציב המשפיענים שלנו מתבזבז?

כ- 45% מהכסף שאנחנו משקיעים במשפיענים הולך לפח. 


כך על פי מחקר ענק שהוצג שבוע שעבר בקאן. המחקר ניתח 100 אלף מהלכי משפיענים בהשקעה של 330 מיליון דולר, ועוד 1.5 מיליון מודעות רגילות בהשקעה של 1.7 מיליארד דולר, כל זה על 800 מותגים, שלושת הפלטפורמות, נתונים מהשנה האחרונה. באמת מחקר ענק. 


אז על פי המחקר ל- 53% ממהלכי המשפיענים אין שום מיתוג בשלוש השניות הראשונות של האלמנט. לכאורה אותנטי. הבעיה היא שרק 14% מפרסומות משפיענים נצפות מעבר לשנייה השלישית. אם נכפיל את האחד בשני נקבל ש-45% מהכסף שאנחנו משקיעים הוא למעשה תרומה למשפיען ולא באמת פרסום. 


אבל אם נמתג את האלמנטים כבר מהשניות הראשונות זה יסריח מפרסום ולכן אנשים לא יצפו בתוכן. לא באמת… מתברר שמהלכי משפיענים עם מיתוג בשניות הראשונות זכו ל- 16% יותר השלמות צפייה.


המסקנה, שהפכה למסקנה המרכזית של כל הפסטיבל, היא די פשוטה (ואני חוזר עליה כבר פעם עשירית) - אנחנו צריכים למתג את השיט מהאלמנטים הקריאטיבים שלנו. בחודשים האחרונים התפרסמו מחקרים שהראו את זה על פרסום באופן כללי, על סושיאל, על טיקטוק, ועכשיו על משפיענים - למתג את השיט מהקריאטיב שלנו, כבר מהשניות הראשונות. 


למה זה קורה? אנחנו רגילים לחשוב על DISRUPTION - הצורך להפתיע ולבלוט. האמת היא שכל רעיון הדיסרפשן נולד עבור פרסום בטלויזיה. במובנים רבים, יכול להיות, שבדיגיטל המשימה שלנו הפוכה - בזמן הגלילה, כשאנחנו נתקלים במשהו שאנחנו מזהים, אנחנו מתעכבים עליו ושמים אליו לב. כשאנחנו נתקלים במשהו שלא מרגיש לנו מוכר, אנחנו פשוט גוללים הלאה.



bottom of page