הפרסומת שמנפצת את הדביקות של חגי דצמבר
- Meiran Pachman
- לפני 22 שעות
- זמן קריאה 2 דקות

בכל שנה בדצמבר הברייק בטלוויזיה הופך למצעד של שקרים מוסכמים. כולם מחייכים סביב שולחן עמוס כל טוב, הילדים לבושים נקי והסבתא תמיד מאושרת. מותגים אוהבים למכור לנו את הפנטזיה הזו כי היא קלה לעיכול. אבל האמת היא שחגים הם בעיקר מתח, לוגיסטיקה ורגעים קטנים של פאניקה.
הקמפיין החדש של Orange לחג המולד החליט לזרוק את הפילטרים לפח. במקום עוד סרטון דביק וסנטימנטלי, הסוכנות Publicis Conseil בחרה באסטרטגיה של כנות רדיקלית עטופה בהומור אבסורדי.
הנציג שתמיד שם (פיזית)
המהלך הקריאייטיבי פשוט ומבריק. במרכז הסרטים עומד יועץ של Orange. הוא לא נמצא במוקד טלפוני רחוק וגם לא בבוט דיגיטלי. הוא מופיע פיזית, משום מקום, בתוך הסלון או המטבח, בדיוק ברגע שהלקוח חווה ספק או לחץ.
הבימוי של Big Production ו-Réalité לוקח את הסיטואציה הזו לקצה. הדמות של היועץ הופכת למעין מלאך שומר, אבל בגרסה ארצית ומשעשעת. הוא שם כדי להרגיע, לפתור בעיה או פשוט לתת מבט מבין כשדברים משתבשים.
למה זה עובד
יש כאן פיצוח אסטרטגי חכם של תפקיד המותג. Orange הבינה שהמוצר שלה הוא לא חבילת גלישה או מכשיר סלולרי. המוצר שלה הוא שקט נפשי.
בעולם שבו הטכנולוגיה היא המקור ללא מעט חרדות, המותג בוחר לא להראות את המכשירים אלא את האנשים שפותרים את הבעיות. ההומור האוף ביט מאפשר להם לגעת בנקודות כואבות של לחץ ושירות לקוחות, אבל לעשות את זה בחיוך שבונה אמון במקום לייצר אנטגוניזם.
זה מהלך שמזכיר לנו שגם בעידן הדיגיטלי, הערך הכי גדול שמותג יכול לתת הוא תחושה שיש מישהו בצד השני.
תובנות ששווה לקחת
אנחנו נוטים לפחד להראות סיטואציות לא מושלמות בפרסום שלנו. החשש הוא שזה יכתים את המותג. הקמפיין הזה מוכיח את ההפך. כשמותג מכיר בקושי של הלקוח ונכנס לתוכו עם הומור ופתרון, הוא נתפס כאנושי ורלוונטי הרבה יותר מעוד מותג שמציג עולם פלסטי.
השימוש בדמות קבועה (היועץ) הוא נכס מותג קלאסי שעובד שעות נוספות. הוא מחבר את כל נקודות המגע של המותג ומייצר שפה ויזואלית שאי אפשר לפספס.
שורה תחתונה
בחג הזה Orange לא מוכרת תקשורת. היא מוכרת ביטחון. המסר שלהם חד וברור: החיים מלאים בכאוס, אבל לפחות בדבר אחד אתם יכולים להיות רגועים. אנחנו שם.

















