שיווק B2B תחזיות וצפי לשנת 2024
תחגרו טוב ותצטרפו למסע:)
ככל שנתקרב לשנת 2024, נוף השיווק B2B עובר שינוי משמעותי, מושפע מקידומים טכנולוגיים ומגמות שוק משתנות. תחזית זו צוללת לתוך המגמות העיקריות שיעצבו את אסטרטגיות שיווק B2B ב-2024.
ראשית, חשוב לנתח את 2023 במקצת.
אם מסתכלים אחורה על שנת 2023 שהייתה מלאה באתגרים עבור שיווק B2B, עם האטה כלכלית גלובלית וחוסר ודאות גובר, מגלים חברות נאלצו להתמודד עם תקציבים מצטמקים בזמן שניסו לשמור על מעורבות לקוחות. כתוצאה, ראינו מעבר לקמפיינים דיגיטליים זולים יותר, מיקוד חזק יותר על אופטימיזציית עלויות לרכישה, וניצול מוגבר של נתונים ואוטומציה.
פרט לכך, מאחר והיו לא מעט שיבושים, עצירות פתאומיות של תקציבים ושינויים שהחלו במיתון כלכלי מוטה חברות טק, במקביל ואולי בגלל, תקופת המחאה של המהפכה המשפטית וכמובן ה7 באוקטובר שטרף את כל הקלפים, היינו צריכים בעיקר להסתגל, לא להסתמך על אף תוכנית מגירה שהיא (כי כל פעם משהו השתנה) , לדעת לעבוד רזה מאוד ולכן היה דגש על תוכן , קהילות, ועבודה של תוכן אורגני.
בצד הלקוח, אנחנו עדים למגמה שהתחילה אך ממשיכה ביתר שאת, ההנדס און. אי אפשר בעולמות השיווק לעסקים להיות מנהל שיווק \או דיגיטל שהוא היי לבל. שרואה רק את התמונה הגדולה. אין לזה לא משאבים מספיקים ולא יכולת פרקטית לתת אך ורק לקבלני המשנה להוביל את הירידה לפרטים.
עם זאת, גם היו כמה נקודות אור בנוף. טכנולוגיות חדשות כמו בינה מלאכותית גנרטיבית התחילו להניב תוצאות מבטיחות עבור מותגים מובילים. גם ראינו עלייה בפלטפורמות וירטואליות כמו המטאוורס שמאפשרות מעורבות לקוחות חדשה. כעת, ככל שנכנסים ל-2024, הציפיות להתאוששות כלכלית מתחילות
לעלות שוב, יחד עם תקווה לסביבה יציבה וצומחת יותר עבור שיווק B2B.
נוף השיווק B2B ב-2024 צפוי להיות דינאמי, מבוסס-נתונים וממוקד לקוח יותר...
השפעתה הגוברת של בינה מלאכותית גנרטיבית
בינה מלאכותית גנרטיבית צפויה למוטט את פיתוח המוצרים והשיווק ב-2024. הטכנולוגיה הזאת מאפשרת לעסקים לנתח כמויות אדירות של נתונים, לספק תובנות על העדפות הלקוחות ומגמות השוק. היא מקלה על שיווק מותאם אישית בקנה מידה גדול, מה שיאפשר לעסקים ליצור קמפיינים ממוקדים ואפקטיביים יותר. יתר על כן, היכולות החיזויות של הבינה המלאכותית יעניקו כוח לשווקים לצפות התפתחויות בשוק, מה שיאפשר התאמה אסטרטגית פרואקטיבית. המשמעות ברורה. יותר אבטלה לצערי ומצד שני יותר כוח וחיסכון בזמן לאנליזה ושיווק ככלל שמאפשר ניהול, שימת דגש על אסטרטגיה והיתר דורש מנהלי פרוייקטים חכמים עם אסטרטג מלמעלה שמכוון.
התפתחות שיווק בדוא"ל
שיווק בדוא"ל ב-2024 יחרוג מעבר להתאמה אישית בסיסית. המיקוד יהיה על כתיבת תוכן אותנטי ורלוונטי שמדבר אל הנמענים האינדיווידואליים. כלים מתקדמים לניתוח נתונים ובינה מלאכותית ימלאו תפקיד מכריע בפילוח קהלים והתאמת תוכן. גישה זו של התאמה אישית קיצונית לא רק תשפר מעורבות אלא גם נאמנות לקוחות ושיעורי המרה. עם זאת זה ידרוש סגמנטציה חכמה יותר, משפך ברור יותר של מסרים המשכיים ואישיים לכל סגמנט לפי מה שנכון ומתאים לו.
SEO: המלך שנשאר ללא שינוי
למרות הבאז סביב טכנולוגיות שיווק חדשות, SEO נשאר אבן פינה של שיווק B2B. ב-2024, הדגש יהיה על מילות מפתח בזנב ארוך שמכוונות לשאילתות ספציפיות יותר. גישה זו, בשילוב עם תוכן איכותי ומידעי, תהיה חיונית לשיפור דירוגי חיפוש והנעת תנועה אורגנית.
יתרה מכך, ככל שחיפוש קולי וגלישה בנייד ממשיכים לעלות, אופטימיזציית תוכן עבור פורמטים אלה תהיה קריטית. חשוב לציין שהטרנד של 2024 בעולם הקידום האורגני הוא הSGE.
הכוכב החדש- SGE (Search Graph Experience)
מדובר בפלטפורמה חדשה של גוגל לחיפוש ויזואלי שנועדה להתחרות בצורה ישירה מול צ'אט GPT של ChatGPT. הפלטפורמה משלבת בין תוצאות חיפוש רגילות של גוגל לבין מידע נוסף שמופק בצורה דינמית וחזותית, כדי ליצור חוויית משתמש אינטראקטיבית ואינטואיטיבית יותר. למשל, בחיפוש שאילתות אקטואליות SGE תציג לך לוח זמנים, תמצית הסיקור, דעות שונות ועוד - הכל בצורה גרפית נגישה.
מאחר וגוגל כבר איחרה את הגל מול ChatGPT, היא מנסה עם SGE להישאר רלוונטית במרוץ הבינה המלאכותית, כאשר התחרות העיקרית כרגע היא מול חברת Bing ו-Microsoft שהודיעו על שילוב משמעותי של AI במנוע החיפוש שלהם.
לסיכום, SGE היא ניסיון של גוגל לשדרג את חווית המשתמש בחיפוש על ידי שימוש בטכנולוגיות AI, כשהיא מקווה שהמהלך ישמור על הדומיננטיות שלה בתחום חיפוש מול מתחרים חדשים.
תוכן ייעודי לפלטפורמות מדיה חברתית
התאמת תוכן לניואנסים של כל פלטפורמת מדיה חברתית תהיה חשובה יותר מתמיד ב-2024. ככל שאלגוריתמים מתפתחים, יצירת תוכן מותאם-פלטפורמה שמספק ערך בתוך פידי המשתמשים תהיה מפתח להעלאת מעורבות. שווקים B2B יצטרכו להבין את התכונות הייחודיות ואת התנהגות הקהל בפלטפורמות כמו LinkedIn, טוויטר ואחרות על מנת למקסם את הנוכחות החברתית שלהם. לנסות ולהבין יותר על ויראליות, האשתגים, טון וסגנון. סוג תמונה (אישית יותר או שיווקית יותר), כמה מילים או תווים? התאמה לסלולארי וכמובן האם הוידאו הוא המלך. כנראה שכן.
בניית מותג במהלך אתגרים כלכליים
בסביבה כלכלית מאתגרת, בניית מותג חזק תהיה קריטית עבור חברות B2B. המיקוד יעבור למדיה בבעלות ומעורבות קהילה. חברות יצטרכו לבסס נוכחות דיגיטלית חזקה, לשתף תוכן בעל ערך, ולהתחבר עם הקהל שלהם ברמה עמוקה יותר. גישה זו תעזור בבניית אמון ונאמנות, שהם חיוניים להצלחה לטווח ארוך. הקהילות לא רק כאן כדי להישאר, אלא הסאב טקסט של שיווק באמצעות קהילה יהיה, שיווק יצטרך לעבור עוד שלב באבולוציה להפיכתו לכמה שיותר נקי ואותנטי.
מבצעי הכנסות: מיקוד אסטרטגי
ב-2024, יישור קו בין אסטרטגיות שיווק, מכירות ומוצר יהיה קריטי להנעת צמיחה. גישה משולבת זו, הידועה בשם מבצעי הכנסות, מתמקדת במעגל החיים השלם של הלקוח. יישור תפקודים אלה יבטיח חוויית לקוח חלקה, ממעורבות ראשונית ועד לתמיכה בשלב שאחרי המכירה. גישה הוליסטית זו תהיה מפתח להנעת שביעות רצון הלקוח וצמיחת העסק.
התפתחות המשפיענים לשיווק לB2B:
בשנת 2024, שיווק המשפיענים בעולם ה-B2B צפוי להתמקד ביותר בשיתופי פעולה אותנטיים ומשמעותיים. מותגים ישקיעו במשפיענים בעלי קהל יעד ממוקד ומעורבות גבוהה, תוך דגש על איכות ומומחיות בתחומים ספציפיים. השימוש בנתונים לניתוח השפעה ומדידת ROI יהפוך למרכזי, ומערכות ה-AI ישפרו את התאמת המשפיענים לצרכי העסק. יתגבר המעבר משיווק מסורתי לשיווק דיגיטלי עם משפיענים, כאשר חוויות משתמש מותאמות אישית וסיפורי מותג יוצרים קשרים חזקים ואמינים עם לקוחות עסקיים.
סיכום
נוף השיווק B2B ב-2024 צפוי להיות דינאמי, מבוסס-נתונים וממוקד לקוח יותר. על ידי אימוץ בינה מלאכותית, מיקוד בתוכן מותאם אישית, אופטימיזציה של אסטרטגיות SEO, הסתגלות למגמות מדיה חברתית, בניית מותגים חסינים, ויישור מבצעי הכנסות, עסקים יכולים לנווט את המורכבויות של השוק ולצאת מוצלחים. העתיד של שיווק B2B נעוץ בזריזות, חדשנות, והבנה עמוקה של המערכת הדיגיטלית בהתפתחות מתמדת.
רוצים לחוות דעה ולדבר על 2024 בראי השיווק לעסקים (B2B)?
מסיבה זו, אני שמח וגם קצת מתרגש להזמין אתכם לכנס ראשון פיזי מזה זמן רב בו אני יחד עם צוות זד דיגיטל מארחים ומתארחים במשרדי חברת Panorays המדהימים בתל אביב:B2B MARKETING in 2024 - Challenges, Opportunities, and Best Practicesלקראת 2024 התאחדנו, מיטב הקולגות והחברים המובילים בתחום השיווק לB2B לכנס ייחודי בת"א המורכב מפאנל רב גוני ומיוחד שימפה כיצד הולכת להיראות 2024 ואיך להיערך אליה בשנה ובתקופה כל כך מורכבת. הכוללת מקרי מבחן של לקוחות ועל שיווק בתנאי אי וודאות.
לינק להרשמה: https://lu.ma/6t1d8gbh
הנושאים עליהם נשוחח בפאנל:אני אנחה את הכנס ואדבר על השינויים שחלים בלינקדאין ועוד פלטפורמות מדיה חברתית לתחום הB2B ב2024 וכיצד נצטרך להשתמש בפלטפורמות ישראל בלכמן, מנכ"ל TLM MARKETING ידבר על אסטרטגיות והטכנולוגיות המתקדמות ביותר שיעצבו את עולם השיווק B2B בשנה הקרובה והלאה.עמית לביא מנכ"ל lavi prime ידבר על עולמות הABM וכיצד בתקופה בה יש קיצוץ תקציבי ניתן דווקא בפעילות רזה וממוקדת טקטיקות של צמיחה והצלחה.לימור רזניק תדבר על שיווק b2b בעידן אי וודאות, הן בפן האישי והן בפן המקצועיעינת עציוני, מנהלת השיווק של Panorays תדבר על התפקיד המשתנה של cmo בשיווק לb2b מפגש נדיר של אנשי מקצוע יחד בכנס אינטימי והכי חשוב, נייצר בריינסטורמינג יחד עם הקהל. ההרשמה ללא עלות אך מוגבלת מבחינת כמות משתתפיםאני ממליץ בחום להירשם לפני שתיסגר ההרשמה!
לינק להרשמה: https://lu.ma/6t1d8gbh
Comments