top of page

הסרט הראשון שצולם כולו רק מהמצלמות של הרכב- Hyundai Night Fishing


עונת הפרסים בשיאה. פסטיבל קאן מתקרב, כל גוף מדיה מפרסם תחזיות, ובין כל הדיבורים על קמפיינים פרובוקטיביים, מהלכים חברתיים ושימושים מפתיעים ב-AI, צף שוב ושוב אותו שם אחד שמפתיע את כולם: Night Fishing.


יונדאי, כן כן, יצרנית הרכב, הצליחה לייצר אחד הקמפיינים הכי מדוברי השנה. לא מהלך דיגיטל חצוף, לא סרטון רשת ויראלי. סרט קולנוע אמיתי. כזה שאנשים שילמו כדי לראות. עם שחקן מוכר, במאי עטור פרסים, אולמות קולנוע אמיתיים. ובמרכז כל זה — רכב שמצלם את הסרט בעצמו.


המהלך כולו מבוסס על רעיון אחד פשוט ומבריק: לא לצלם את הרכב, אלא לתת לו לצלם. הסרט כולו, באורך 13 דקות, צולם באמצעות שבע מצלמות מובנות בדגם החשמלי IONIQ של יונדאי. בלי לוגו, בלי פריים מלא של הרכב, בלי דיבור שיווקי. הסרט עצמו הוא ההוכחה ליכולות של הרכב. טכנולוגיה בשירות הסיפור, ולא להיפך.


העלילה מתרחשת סביב תחנת טעינה לרכב חשמלי, ובמרכזה עימות בין סוכן מסתורי לאדם זר. זהו מותחן אנושי קצרצר, שצולם כולו מנקודת המבט של הרכב, מה שיוצר תחושת מציצנות, קלאוסטרופוביה, ואווירה קולנועית לא צפויה. לא עוד סרט רכב שכולו נסיעה בכביש מפותל — אלא סרט שמתרחש סביב הרכב, לא בתוכו.




הסרט הוקרן לראשונה בפסטיבל Sundance במסגרת תוכנית ChefDance, הוקרן בבתי הקולנוע של רשת CGV בקוריאה במחיר סמלי של דולר אחד, זכה בפרס העריכה בפסטיבל Fantasia, והמשיך לעוד ועוד הופעות: הוא הפך לסרט הממותג הראשון שהוקרן בטיסות של Korean Air, טיפס למקום הראשון בשירות הסטרימינג הקוריאני TVING, והוצג כתערוכה חווייתית באולמות של Hyundai Motor Studio.


הפרסים לא איחרו להגיע. הקמפיין זכה ב-Merit ב-One Show 2025, בברונזה ב-Clio Awards, בפרס Grand Prix בפסטיבל Spikes Asia, ובעיפרון צהוב בקטגוריית חדשנות בתחרות D&AD.




והתוצאות? כמו סרט הוליוודי עם סוף טוב. תפוסת אולמות שעקפה את Inside Out 2, הכנסות ממכירת כרטיסים פי שלושה מהממוצע, הארכת הקרנות, עלייה של מאות אחוזים בביקורים באולמות התצוגה של יונדאי, נסיקות בנסיעות מבחן, בחיפושים של דור ה-Z ובמדדי העדפה למותג. וכל זה, בלי להוציא שקל על מדיה בתשלום.


אם יש לקח מהמהלך הזה, הוא לא רק שיווקי. הוא מהותי. במקום להיאבק על תשומת הלב של הדור הצעיר עם קמפיינים שנראים כמו עוד קמפיין, יונדאי עשתה משהו אחר. היא הפסיקה לשווק. היא התחילה לספר.


ובכן, Night Fishing הוא לא פרסומת שמתחפשת לסרט. הוא סרט שמגדיר מחדש מה זו פרסומת.

הקהל לא חיפש מותג שיצעק עליו. הוא חיפש משהו שירגש, שיסקרן, שיראה לו איך טכנולוגיה יכולה להפוך לאמנות. יונדאי פשוט עשתה את זה קודם.


וזה אולי ההישג הכי גדול של הקמפיין הזה הוא לא רק מועמד חזק לקאן. הוא כבר שינה את חוקי המשחק.

bottom of page