ג׳ימי פאלון הופך את עולם הפרסום לריאליטי!
- Meiran Pachman

- 16 בספט׳
- זמן קריאה 2 דקות

העולם של הטלוויזיה המסורתית מאבד רלוונטיות. הרייטינג מתכווץ, התקציבים נחתכים והצופים נודדים אל סטרימינג ורשתות חברתיות. אל תוך המציאות הזו נכנס אחד הכוכבים הגדולים של הלייט נייט, ג’ימי פאלון, עם פורמט חדש בשם On Brand – תחרות טלוויזיונית שמנסה להפוך את עולם הפרסום עצמו לבידור.

מה זה בעצם On Brand?
הסדרה תעלה ב־NBC ב־30 בספטמבר 2025. היא תשודר פעמיים בשבוע, בימי שלישי אחרי The Voice ובימי שישי בשמונה בערב, ותהיה זמינה גם ב־Peacock כבר ביום שלמחרת. הפורמט מתואר כהכלאה בין "המתמחה" ל־Project Runway. קבוצות של יוצרים מתחרים על פיצוח בריפים אמיתיים של מותגים גדולים כמו Dunkin, Southwest Airlines, Sonic, Pillsbury, KitchenAid, Marshalls ו־Therabody. הטוויסט הוא שהקמפיינים הזוכים לא נשארים רק על המסך אלא יוצאים מיד לחיים האמיתיים.
איך זה עובד בפועל המשתתפים הם חלק מ"סוכנות" שנקראת On Brand Agency. בכל פרק הם מקבלים בריף ממותג גדול ומגישים כמה רעיונות. רק הכיוונים החזקים עוברים לשלב Proof of Concept. מכאן, המהלך המנצח הופך במהירות למציאות – פרסומת עם סלב ספורט, עטיפת מטוס של Southwest או שילוט חוצות שכבר יום אחרי משודר בפריים טיים. מי שבוחר הוא שילוב של נציגי המותג, בוזומה סנט ג’ון שמשמשת כ־CMO של הסוכנות, ופאלון עצמו. הזוכה הגדול בסוף העונה יקבל פרס של מאה אלף דולר, כתבה ב־Adweek, נסיעה לפסטיבל קאן ליינס ותואר Innovator of the Year.
מי הקאסט
הקאסט כולל עשרה יוצרים מגוונים. ביניהם Azhelle Wade הידועה כ־The Toy Coach עם פטנטים מעולם הצעצועים, Bianca Fernandez שנכנסה לעולם הברנדינג אחרי התחלה בלימודי משפטים, Pyper Bleu מבניו יורק שמגיע מרקע של קולקטיב אמנות, Sabrina Burke שעשתה מעבר מקריירה בנדל"ן לעולם הקריאייטיב, וגם דמויות ותיקות כמו Dr. Rajesh Srivastava, פרופסור לשיווק. יש גם בעלי סוכנויות קטנות, קריאייטיבים עצמאים ואפילו מנחה בר מקומי מטנסי. המגוון נועד להראות איך קריאייטיב יכול להגיע מכל כיוון ומכל רקע.
למה דווקא פאלון?
פאלון תמיד ידע להפוך אינטגרציות פרסומיות לקטעי בידור בתוכנית הלילה שלו. הוא בנה לעצמו תדמית פרנדלי למפרסמים וגם כוח דיגיטלי אדיר – 9.2 מיליארד צפיות בשנה האחרונה בסושיאל. NBC מזהה בו נכס וממקמת אותו בפריים טיים כפול, מה שמעיד עד כמה הפורמט הזה נתפס כהימור אסטרטגי.
מה מיוחד בפורמט?
החיבור בין קריאייטיב לריאליטי – הצופים רואים בזמן אמת איך נולד קמפיין, מהרעיון ועד לביצוע.
בידור = פרסום – התוכנית עצמה היא פרסומת ענקית של 45 דקות, ממומנת בחלקה על ידי המותגים המשתתפים.
תוכן חי ונושך – פאלון מחפש דווקא את ה”קרינג’י” והמביך, כמו פיצ’ים שנכשלים, כדי לייצר רגעים טלוויזיוניים זכירים.
ההקשר הרחב
ענף הלייט נייט סובל מירידה דרמטית. תקציבי הפרסום ירדו בחצי מאז 2018 ותוכניות מובילות כבר ירדו מהמסך. פאלון מנסה לקחת את נקודת החולשה הזו ולהפוך אותה ליתרון. אם כולם אוהבים לצחוק על פרסומות, למה לא להפוך את זה לז’אנר בידורי חדש. במילים אחרות, להפוך את הפרסומת עצמה לפריים טיים.
למה זה מעניין גם אותנו?
למותגים זו הזדמנות לראות איך בריפים אמיתיים נבחנים מול המצלמות ומה עובד בתרבות הפופ. לקריאייטיבים זו השראה לחשוב על הפיצ’ים שלנו גם כעל תוכן בידורי. ולצופים זו הצצה נדירה אל מאחורי הקלעים של עולם הפרסום עם הרבה פוטנציאל לממים ורגעים ויראליים.
שורה תחתונה
פאלון לוקח סיכון אמיתי. מצד אחד – חיבור בין בידור לפרסום תמיד מאיים להיתפס כפרסומת ארוכה מדי. מצד שני – אם זה יעבוד, On Brand יכולה להפוך לז’אנר חדש של תוכן מסחרי־בידורי. במילים אחרות: פאלון מנסה להפוך את הפרסומת עצמה ל־פריים טיים.


























