top of page

קלוד- מיתוג שעושה דיסרפשן בקטגוריית ה-AI

 


ree

קלוד הוא כרגע הצ׳אט החביב עלי.

יצא שבין פרומפט לג׳ינרוט הלכה והתחזקה לה התחושה, שיש פה מותג עם דיסרפשן שחושב ובוחר לפעול בצורה מאוד שונה מהקטגוריה שלו.


 זה לא פשוט ליצור דיסרפשן בסביבה ״קשוחה״ של ממשק משתמש. אין וויזואלים, אין כותרות. רק פונקציונלי נטו. אין הרבה עם מה לעבוד, חוץ מהבסיס של המיתוג: פונט, צבע, שם וכו׳ שאם מתמקדים בהם לרגע, רואים שקלוד בחרו באופציות הלא צפויות, במיוחד בהשוואה למותגים אחרים בקטגוריה.


 

דיסרפשן באייקון

תראו למשל את האייקון של קלוד מול האייקונים של צ׳אט, ג׳ימיני, פרפלקסיטי ואחרים.

כולם יפים, כולם חכמים, אבל כולם גיאומטריים, עם קווים נקיים ונטייה לצורות ופינות עגולות.

קלוד שונה לגמרי, הוא נראה גם מבולגן גם חכם, גם ילדותי גם חדשני, גם מוזר גם מוכר.

ואיכשהו, מכל הסלט הזה נוצרת לה זהות מאוד ברורה.

ree

דיסרפשן בצבעוניות


טכנולוגיה בהכללה, נוטה לצדדים הקרים יותר של הפלטה.

Open ai, Gemini, Copilot, Meta ai, Poe, Jasper, Perplexity

כולם עם צבעוניות די דומה, (השחור של Open ai חריג לטובה)

קלוד בחרו באוקר, גוון שהוא בין כתום לחום. גוון פחות שכיח ולכן בולט בקטגוריה.


ree

דיסרפשן בפונט

טכנולוגיה בהכללה, אוהבת פונטים סן סריפיים, (אותיות עם עובי קו אחיד וסיומת חלקה בקצה האות, אותיות בלי שפיצים). קלוד בחרו הפוך. באותיות סריפיות, מסוגננות, קצת אר-נובו, יותר בית קפה מבינה מלאכותית, ושוב מאוד שונה מכולם.

ree

חוץ מהמיתוג של הממשק עצמו, אפשר לראות באתר שלAnthropic החברה המפתחת של קלוד, את ההרחבה של שפת המותג.

הסגנון החופשי של האייקון ממשיך לשפה רישומית, גוונים אפורים ובז׳ ממשיכים את מעשירים את גוון האוקר.

כולם יחד ממשיכים את הקו החם הבסיסי ותורמים למיתוג דיסרפטיבי חם למוצר טכנולוגי קר.

ree

ree

היה מעניין לדעת אם בקלוד חשבו אחרת גם בתכנון ממשק המשתמש, או באלגוריתם ובטכנולוגיה? והאמת אני לא יודע.



bottom of page