top of page

פורמולה 1- מיתוג של 800 כוחות סוס



מרוץ הפורמולה 1 שהסתיים בתחילת השבוע הוא הזדמנות יפה להתבונן רגע על היכולת של סיפור ומיתוג לדלוור שינוי ולשנות מטרות עסקיות מקצה לקצה.


עד שנת 2017, פורמולה 1 הייתה בעלת "מוצר" (התחרות), קהל מסור, זהות ומיתוג. אולם כאשר חברת Liberty Media רכשה את הזיכיון, היא שמה לה למטרה לשנות הכל עם מטרה שאפתנית: לכבוש את העולם.


להפוך מענף ספורט הפונה לקהל אליטיסטי, אירופאי ומבוגר, לקהל צעיר מכל העולם שכלל לא ראה בפורמולה 1 אירוע רלוונטי עבורו.



בתור חברת מדיה ובידור, Liberty Media הבינה היטב את עולמות השיווק והמיתוג וזיהתה את המרכיב החסר: חיבור רגשי שיכיר ויחבר בין קהל המטרה לאדרנלין והשואו שפורמולה מציע. כלומר: מיתוג חדש.

מבחינה ויזואלית, הושק לוגו חדש ושפה עיצובית משלימה. הן הלוגו והן השפה מדויקים כל כך לעולם המרוצים, שרק מלהתבונן בהם אפשר לשמוע את זעקת המנועים.לוגו עם סאונד.


במקביל, עוצב פונט ייחודי לפורמולה 1 (F1 Reg+Bold) –

צעד שלא הרבה חברות מרשות לעצמן. הפונט ממשיך את עיצוב הסימנים F;1 שבלוגו, ומאפשר לכל כותרת לשדר את זהות המותג ואת מסלולי המירוץ. הסאונד של הלוגו ממשיך גם בטקסט.




גם כל אסטרטגיית המדיה עברה שינוי מקצה לקצה.

עד למיתוג החדש היה אסור לנהגים לשתף תוכן מהמרוצים ברשתות החברתיות. Liberty Media הפכו אותם לכוכבי ספורט ואת פורמולה 1 לסידרה בנטפליקס Drive to Survive

המיתוג והאסטרטגיה החדשים השיגו את היעדים העסקים והשיווקים ואת מיליוני מעריצים מכל העולם.







אבל שווה לשים לב:

בפועל, במוצר עצמו לא חל שום שינוי...

אותם מרוצים, אותה תחרןת, אותם חוקים.

השינוי הוא במיתוג ובאסטרטגיה, שיצרו סיפור חדש לקהל חדש ואפשרו פריצת דרך עיסקית.


מיתוג: Wieden+Kennedy

עיצוב לוגו, פונטים, ושפת מותג: Richard Turley

אימג'ים מעמוד הפרוייקט באתר Wieden+Kennedy

Comments


bottom of page