top of page

נסיעת מבחן -----------------> על המיתוג החדש של יגואר וולוו




Jaguar: Copy Nothing vs Volvo: For life


קשה שלא להיחשף לשיח על המיתוג והקמפיין החדש של יגואר. מנחש שעם הזמן, הקמפיינים ותכנים נוספים הכוונה עוד תתבהר. עד כה, התגובות בעולם מזכירות את מה שאמרה קאמלה האריס בזמנו: מוזר.






גם וולוו התחדשה בקמפיין (ספטמבר24)


Meet the new Volvo EX90


רק שבעוד יגואר בוחרים לשנות הכל כולל הכל במורשת של המותג, וולוו שומרת על מורשת המותג, אבל מרחיבה אותו עם מהלך חריג בקמפיין שמושק באינסטגרם ועם סרט באורך של לא פחות מ- 3:46






שתי החברות בחרו את הטופ של אנשי המקצוע לצילום ולבימוי ושתיהן הצליחו להביא תוצר פרסומי שאי אפשר להתעלם ממנו. ההבדלים בין הקמפיינים מאוד ברורים והנה כמה נקודות שחשבתי להוסיף:



🏁 נרטיב ומיתוג:


יגואר רוצים לדבר על:


Exuberant Modernism מודרניזים שופע? חיוני? מלא חיים?


כך או כך זה נרטיב מעניין, חריג, שונה, (כאיש מיתוג הייתי שמח לקבל בריף כזה).


לא בטוח שהוא מצריך לשנות את הסמל, הלוגו ושהיגואר המזנק שבלוגו, יזנק מהיום ימינה ולא שמאלה.


וולוו נשארים לא זזים מילימטר מהנרטיב, הלוגו והסיסמא. במקום זה, טוענים את נרטיב הבטיחות בכל הרגש והרציונל הנדרש.


החיים עצמם, דרך סרט שנראה יותר קולנוע מפרסומת.




🏁 מי עבדו על הקמפיין?


ביגואר עבדו על המיתוג והקמפיין, עם מחלקת העיצוב הפנימית של החברה.


וולוו עבדו עם הסוכנות השוודית: Stendahls


לאור הביקורת בעולם אולי יש פה נימוק לטובת התבוננות ובקרה נייטרלית של מישהו/סוכנות מבחוץ, בהובלת שינוי משמעותי בחברה.




🏁 יגואר מדברת על, וולוו עושה את.


יגואר מדברת על מקוריות ואינדיבידואליות, על להיות נבדל ולא לחקות אחרים.


בפועל: נשארת במסגרת של פרסומת.


וולוו מדברת פשוט, אבל בפועל שוברת את הגבולות בין קולנוע לפרסום, מתעלמת מהחוקים של אורך פרסומת, ושל איך בכלל קמפיין צריך ויכול לדבר היום.


וולוו מדגימה ליגואר מה זה


copy nothing


-----------



Comentarios


bottom of page